کتاب صوتی درآمدی بر منطق ویژه‌ی فارغ التحصیلان متوسطه

دسته بندي : علوم انسانی » فلسفه و منطق
سلام

چند سالی است که دفتر تدوین متون درسی حوزه‌های علمیه به تولید محتواهای آموزشی جدید، برای تدریس در حوزه، با هدف آموزشی‌تر نمودن متون و بهره‌بردن از فناوری نوین آموزشی نموده است؛ که با خوش‌سلیقه‌گی، همه‌ی آن‌ها به صورت فایل‌های PDF ارائه شده است.

بنده نیز در ادامه‌ی تولید کتاب‌های صوتی سایت کیمیا، این‌بار از روی علاقه و دغدغه‌ی شخصی، سراغ یکی از همان متون آموزشی و در علم منطق رفتم. کتاب درآمدی بر منطق (ویژه‌ی فارغ التحصیلان دوره‌ی اول متوسطه) تألیف جناب حجة الاسلام و المسلمین آقای محمود منتظری مقدم است. در توضیح پشت جلد این کتاب آمده است:

«کتاب درآمدی بر منطق بر اساس سر فصل‌های مصوب شورای عالی حوزه‌های علمیه، به عنوان متن آموزشی منطق ۱، ویژه‌ی فارغ التخصیلان دوره‌ی اول متوسطه، به منظور تدریس در دوره‌ی سطح یک، زیر نظر اعضای محترم گروه منطق دفتر تدوین متون درسی حوزه‌های علمیه با بهره‌گیری از فناوری نوین آموزشی تألیف شده است.»

همانطور که ملاحظه می‌کنید این متن برای کسانی تهیه شده است که اولین بار است که با یک متن منطقی روبه رو می‌شوند و سادگی و شیوایی در آن لحاظ شده است. همچنین این کتاب برای هر کسی که می‌خواهد گام نخستین را در فراگیری علم منطق بردارد، می‌تواند مفید باشد؛ چه طلاب علوم دینی و چه دیگر علاقه‌مندان به علوم عقلی. در مقدمه‌ی کتاب –همانطور ملاحظه خواهید فرمود- آمده است که دانش‌پژوهان بعد از فراگیری این کتاب سراغ کتاب «دانش منطق» رفته و بعد از آن کتاب «منطق کاربردی» را مطالعه کنند، تا گام به گام، آشنایی آن‌ها با علم منطق، بیشتر و بیشتر شود. که این مطلب نشان‌گر مقدمی بودن این اثر است و باید برای تکمیل فرایند یادگیری سراغ کتب بعدی رفت.

به هر صورت کتاب صوتی این اثر آماده شد و اکنون تقدیم علاقه‌مندان می‌گردد. می‌توان از این کتاب صوتی به عنوان پیش‌مطالعه یا دوره‌ی دروس منطق در جاهای مختلف –مترو، اتوبوس، تاکسی و غیره- و در شرایط مختلف استفاده کرد. امروزه کتاب‌های صوتی جایگاه و علاقه‌مندان خاص خود را دارند. ان شاء الله کتاب «درآمدی بر منطق (ویژه‌ی فارغ التحصیلان دبیرستان)» و پس از آن اگر عمری بود و توفیق نیز یار، «دانش منطق» و «منطق کاربردی» آماده و ارائه خواهد گردید.

در پایان از ضعف‌های احتمالی این اثر پیشاپیش عذرخواهی می‌کنم و خوشحال می‌شوم نظراتتان را برای تولید و ارائه‌ی آثار بهتر به بنده منتقل بفرمایید.

والسلام

* تذکر مهم:
«این یک خرید نیست، کمک به ادامه‌پیداکردن یک کار دینی، فرهنگی، ادبی و علمی است.»


اثری که ملاحظه می‌کنید از مجموعه‌ی تولیدات سایت کیمیا و حاصل صرف ساعت‌ها وقت و هزینه است. سایت کیمیا به صورت کاملا شخصی اداره می‌شود و به هیچ شخص حقیقی و حقوقی وابسته نیست. هزینه‌ای که –علی‌رغم وجود تفاوت بسیار زیاد با قیمت تمام‌شده- بابت دریافت این اثر پرداخت می‌کنید صرف تامین بخشی از هزینه‌های سایت و ادامه‌ی فعالیت و تولیدات فرهنگی، مذهبی و علمی آن می‌شود. لذا تقاضا می‌شود از کپی، نشر و یا انتشار لینک دانلود این اثر جدا خودداری کرده و علاقه‌مندان را برای دریافت آن به سایت کیمیا هدایت کنید. بدیهی است انتشار این اثر یا دانلود مجدد آن، بدون پرداخت هزینه مورد رضایت تولیدکنندگان آن نیست و باعث ضمان خواهد گردید. با تشکر
دسته بندی: علوم انسانی » فلسفه و منطق

تعداد مشاهده: 9086 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: MP3

تعداد صفحات: 25

حجم فایل:218,179 کیلوبایت

 قیمت: رایگان
برای دانلود رایگان فایل روی لینک دانلود کلیک کنید.   دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی: